Startside / Ikke-kategoriseret / Google Marketing Live: 11 nyheder i Google Ads

Google Marketing Live: 11 nyheder i Google Ads

Skrevet d. 28-10-2018

Af KontrastCPH

Den årlige marketing konference hos Google, som hedder Google Marketing Live er netop afholdt. a-better-traffic.com deltog og vil nedenfor beskrive 11 nyheder som tilføres Google Ads. Der var 3 overordnede ord, som gik igen under konferencen: Value, transparency og trust.

1) Mulighed for at personalisere dine annoncer ”My Account”

Google vil give brugerne muligheden for i ”Min konto” at skræddersy sin egen annonceringsoplevelse for, hvad vil du se og ikke se af annoncer.

Som Google’s vicedirektør for Google Ads beskrev det:
“People don’t see value in advertising if they don’t feel valued by advertising.”
Det er noget vi hos a-better-traffic.com byder velkommen, som vil tilføre Google tillid og troværdighed.

2) Google AdWords bliver til Google Ads

Dette var som sådan ikke en nyhed. Den var allerede blevet lanceret på Google’s egen blog for en uge side.

Hele Google AdWords programmet får nyt navn og kommer fra 28. Juli til at hedde Google Ads.

Det nye navn kommer til at give Google Ads en bedre oplevelse på tværs af alle produkter. Search, Display, Video osv.

3) Google Marketing sammenkobler Analytics 360 og DoubleClick

Google sammenkobler to tidligere silo produkter Analytics 360 og DoubleClik og giver dem et nyt navn Google Marketing. Google giver virksomheder med store budgetter en udvidet mulighed for at planlægge, købe, måle og optimere dels medierne, men også brugeroplevelser.

Skriv til Nicolas

Har du brug for et tilbud? Vil du lære os bedre at kende? Udfyld formularen og bliv ringet op!