Verdenssituationen skaber en ny lokal shopper

Verdenssituationen har ændret, hvordan forbrugere handler. Vi stoler mere på internettet end nogensinde før. Shopperne henvender sig ikke kun til Google for at shoppe; de bruger også Google til at finde det, de har brug for i nærheden.

I løbet af det sidste år har vi set en betydelig stigning i kommerciel hensigt på tværs af Google inklusive Google Search og Google Maps.

Læs med i artiklen hvor vi overvejer hvilke vaner under den vendte verdenssituation, der vil vare ved, og hvilke du derfor skal tage højde for.

Forbrugeradfærd i en foranderlig verden

Begrænsninger og nedlukninger har givet os muligheden for at værdsætte vores lokalsamfund og tilhørende butikker. En fornyet tillid og interesse for lokal shopping er dukket op, og tendensen viser, at online forbrugere fortsat vil handle lokalt efter pandemien.

Forbrugerne benytter Google-søgning til at undersøge deres shoppingture på forhånd. Dette gælder uanset om det er for at støtte de små virksomheder i samfundet eller sikre, at en nærliggende butik har den vare, kunden har brug for på lager.

Søgninger efter ”lokal” + ”virksomhed(er)” er vokset med mere end 80% det sidste år, inklusive søgninger som ”lokale virksomheder i nærheden af mig” og ”støt lokale virksomheder”. Søgninger efter ”hvem har” + ”på lager” er vokset med mere end 8.000% efter 2020.

Der har ydermere været en betydelig stigning i online research, af restauranter og take-away. 2 ud af 3 forbrugere researcher nu deres muligheder inden de bestiller mad.

Find ud af, hvad der er i nærheden på Googles Search

Som et resultat af begrænsninger og nedlukninger har Google foretaget mange ændringer i, hvordan virksomheder kan kontrollere deres udseende i Search og de tilgængelige oplysninger for folk, der søger efter dem.

Google har foretaget adskillige forbedringer af Shopping-resultaterne på Google Search. Disse er implementeret for at hjælpe forbrugere med at indhente de mest opdaterede oplysninger om de virksomheder, de er interesseret i, og muligheden for at shoppe sikkert.

Google har tilføjet et nyt lokalt tilgængelighedsfilter. Du kan nu trykke på fanen Shopping og vælge filteret i nærheden øverst eller tilføje ”nær mig” til din søgning for at se lokalt tilgængelige produkter i nærliggende butikker.

På denne måde gør Google det lettere for forbrugeren at finde deres udvalgte produkter, før de selv går afsted for at vindueskigge. Dette indeholder en kortvisning og en liste over alle butikker i området, der har visse produkter.

Forbrugere starter deres rejse på Google Maps

Google Maps er blevet en del af den lokale brugeroplevelse, da folk bruger Maps til at udforske ting, af interesse versus bare til navigation, som f.eks. lokale butikker og restauranter.

Toppen af interessesøgninger på Google Maps lyder på:

  • Restauranter
  • Hoteller
  • Restauranter i nærheden af mig
  • Mad
  • Mad i nærheden af mig
  • Gas
  • Supermarked
  • Tankstation
  • Kaffe
  • Pizza

Som det angives i top-10 af Google Maps søgninger indenfor interesse, inkluderer to af disse tilføjelsen; ”i nærheden af mig”. Det lokale har aldrig været så populært som under pandemien.

Derfor er det vigtig, at din virksomhed er at finde, på Google Maps – og indskrevet efter hvilket erhverv du ligger under.

Forbind søgerne med din virksomhed

Om du er ejer af en skobutik eller arbejder for et marketingbureau, så er det vigtigt, at du forbinder din virksomheds oplysninger med Google. På denne måde, kan kunderne finde dig.

Få styr på dine annonceudvidelser, så det for kunderne er så let som muligt, enten at finde- eller komme i kontakt med dig. Opret direkte forbindelse med kunderne ved at angive udvidelser i Google Ads, som opkald, rutevejledninger, bookinger og beskedfunktioner.

Hvis du driver en fysisk virksomhed er det afgørende at sikre, at dine kunder nemt kan finde dig online. Opbyg din digitale tilstedeværelse i dit lokale samfund, inden vi går tilbage til ’normalen’.

Vil du have hjælp til at drage fordel af den vendte verdenssituation?

Vi hos Zangenberg & Partners er Google Ads certificerede og har mere en 20 års erfaring inden for faget. Zangenberg & Partners tilbyder rådgivning til Google Ads, opsætning, tilpasning og optimering. Ring til os på 7020 4838 eller send os en mail for at høre mere!