Effektiviser din B2B leadgenerering med GDN

 

Er målet at generere flere B2B-leads? 

Overvej at ændre den betalte søgestrategi for at fokusere mere på B2B-leads af høj kvalitet med Google Displaynetværk (GDN). Google Search kan give virksomheder mange visninger, men fokus på GDN vil:

  • Reducer pris pr. lead (CPL).
  • Nå ud til over 90 procent af internetbrugere verden over ved at placere bannerannoncer, tekstannoncer og videoannoncer på over 2 millioner websteder.

Betalte søgekampagner er blevet mere konkurrencedygtige, med en gennemsnitlig pris pr. klik (CPC'er) på $2,69, på tværs af alle brancher. Selvom klik-throughs konverterer, vil man hurtigt tære på annoncebudgetet til disse satser.

Hos Zangenberg & Partners har vi stor erfaring i generering af B2B-leads. En indsigt vi har fået er, at skære ned på Google Search samt konvertere annoncekroner til GDN, som er målrettet mod flere B2B virksomheder med lavere CPC. 

Vi opfordrer ikke til at droppe Google Search, men man bør udforske den gode balance mellem annoncer og GDN for at sænke omkostningerne. 

Lær mere om hvordan man kan reducere virksomheders CPL og øge antallet af leads ved at udnytte annoncer og GDN. 

Hvad er Google Displaynetværk (GDN)?

GDN er verdens største reklamenetværk, der forbinder brugere med virksomheder i alle sektorer. Man kan nå ud til virksomheder gennem målrettede displayannoncer, mens brugere gennemser websites, ser YouTube-videoer, tjekker Gmail og bruger mobilenheder og apps.

Men hvad er displayannoncer?

Brugere ser hele tiden displayannoncer, når de surfer på internettet. Disse annoncer vises i et banner eller en lille boks på nyhedsartikler, videosider, blogs, webshops og mere. GDN er så stort, at potentielle B2B-kunder sandsynligvis vil se disse typer annoncer oftere.

Lad os sige, at man specialiserer sig i software og ønsker at målrette mod detailhandlere. Det er fordelagtigt at annoncere for virksomhedens software via GDN, fordi Google viser annoncer på tværs af sit netværk. Denne øgede eksponering kan generere klik-throughs, konverteringer samt filtrere igennem til salg. 

Hvorfor skal man bruge GDN?

Det kan være udfordrende at finde kvalitets B2B-leads med høj værdi. Mange virksomheder har skåret i udgifterne og konkurrencen er hård. 

GDN giver profitable annonceringsmuligheder, og målretter mod virksomheder, der har potentiale for at købe produkter eller ydelser fra din virkesomhed.

Misforståelser om GDN

Nogle virksomheder kan være tilbageholdende med at bruge GDN. De kan give udtryk for, at displayannoncer ikke vil give et betydeligt investeringsafkast. Selvom displayannoncer er "simple", i modsætning til prangende videoer og billeder på sociale medier, kan de være yderst effektive.

Her er fakta, der beviser styrken af ​​displayannoncer via Google fra 2021:

  • Displayannoncer stod for over 21 procent af de globale annonceudgifter 
  • Udgifterne til displayannoncer var over $177 milliarder på verdensplan
  • 63 procent af internetbrugerne klikker sandsynligvis på annoncer på Google
  • 90 procent af internetbrugerne ser annoncer på Google

Fordele ved at bruge Google Displaynetværk

Der findes flere fordele ved at bruge GDN. Nedenstående afsnit vil gennemgå de tre vigtigste fordele: 

  • Find virksomheder der er interesseret i dine produkter samt tjenester med Similar Audience og In-Market-Audience
  • Konverteringer forbedres med automatisk målretning baseret på eksisterende målgrupper og websites landingssider. Google lærer, hvilke målgrupper der reagerer bedst på annoncerne over tid.
  • GDNs automatiske budfunktion justerer automatisk kampagnebud for at spare dig penge.

Similar Audience og In-Market-Audience

Målretning efter målgruppe har aldrig været nemmere med GDN. To af de bedste funktioner er Similar Audiences og In-Market Audiences, som målretter annoncer til virksomheder baseret på interesser og vaner.

Similar Audiences er en funktion, der finder lignende virksomheder, som dem, der allerede har købt produkter og tjenester fra dig. Google bruger maskinlæring til at sammenligne nye virksomheder med virksomheder på dine remarketinglister. 

In-Market-Audiences giver mulighed for at finde virksomheder, der søger efter produkter eller tjenester, der minder om det, din virksomhed tilbyder. Disse virksomheder er sandsynligvis klar til at foretage et køb inden for nærmeste fremtid. Med dine annoncer målretter In-Market Audiences mod disse virksomheder.

Det fantastiske ved Similar Audiences og In-Market-Audiences er, at Google gør alt arbejde for dig. Der er ikke mere spildtid på at søge efter leads.

Automatiseret målretning

Automatiseret målretning er en nyttig funktion til scouting af B2B-leads. 

Google fortæller følgende om automatiseret målretning:

"Automatisk målretning giver bedre prognoser og kontrol, hvilket gør det nemmere for virksomheder at forudsige ydeevne. Med standardindstillingen udvider automatisk målretning mere konservativt rækkevidden af ​​ Google Display-annoncer til mere relevante kunder."

Google udvider automatisk målretningsrækkevidden og fører mere værdifuld trafik til virksomheders produktsider. Herfra vil man kunne drage fordel af en øget rækkevidde og flere konverteringer, uden at øge omkostningerne pr. kunde eller bud. 

Automatisk budgivning

Automatiseret budgivning kan revolutionere den måde, man målretter mod B2B-leads. Denne værdifulde funktion fjerner det gætværk, der ofte er forbundet med opsætning af bud. Det gør den ved at automatisere budstrategier baseret på dine forretningsmål.

Google har forskellige budstrategier. Disse strategier omfatter:

  • Forøgelse af website besøg
  • Øget synlighed
  • Øget antal af konverteringer med din mål-CPA
  • Forbedring af konverteringsværdi
  • Generering af et målafkast på annonceudgifter

Sådan bruger du GDN i marketing

Når man skal nå ud til virksomheder, giver GDN dig en øjeblikkelig fordel ved, at kombinere annoncebeholdning fra: 

  • AdWords
  • Youtube
  • Gmail
  • Andre partnere

Google Displaynetværk sparer dig for penge

Google Ads filtrerer målgrupper ved hjælp af forskellige segmenteringsmetoder, dog er søgeord  fortsat det vigtigste. Konkurrencen om servicerelaterede B2B-søgeord er steget voldsomt de seneste år, hvilket har gjort budende dyrere. 

Med stor efterspørgsel og et lavt udbud af slots på Google Search, bliver det sværere for virksomheder at nå ud til profitable målgrupper. 

GDN har langt flere tilgængelige pladser end Google search, hvilket gør CPC'er overkommelige for små og mellemstore virksomheder. Man kan derfor generere bedre visninger til en lavere pris og reducere CPL væsentligt.

Øvrige fordele ved Google Display-annoncer

GDNs tilpassede filtre giver effektive målretningsmuligheder, der hjælper med at opdage specifikke målgruppesegmenter på hundredtusindvis af websites.

In-Marked-Audiences opdager leads, der aktivt undersøger tjenester som din. Man kan generere visninger blandt virksomheder, der ønsker at foretage et køb og tage konverteringer fra konkurrenterne.

Der er andre fordele:

  • Ligesom Google Search filtrerer kundematch målgrupper gennem CRM-data
  • Skab lookalike-målgrupper med flere kontekstuelle oplysninger end Google Search
  • Forbedrer retargeting ved at vise annoncer på tværs af netværket, ikke kun i søgning

Vil du optimere B2B-leads i dag? 

Zangenberg & Partners er eksperter indenfor digital marketing og har mere end 20 års erfaring. Vi tilbyder rådgivning til opsætning, tilpasning og optimering.

Kontakt os nu for at planlægge en konsultation og se hvordan vi kan transformere din digitale marketing-ROI. Ring til os på 7020 4838 eller send os en mail for at høre mere!

Skriv til Nicolas

Har du brug for et tilbud? Vil du lære os bedre at kende? Udfyld formularen og bliv ringet op!






  • Luk menu ✘