Hvad er Followers?
Followers (følgere på dansk) er et centralt begreb i adskillige kontekster. En follower er kort sagt en person, der følger en anden person eller enhed på sociale medier. Et follow kan anses som en anerkendelse af dit indhold, eller din virksomhed for værende interessant nok til, at følge dig online.
På hvilken måde udnyttes followers?
En stigning i antallet af followers kan være med til at øge eksponeringen af dit indhold på sociale medier og dermed potentielt øge dine chancer for succes. Der findes en række forskellige statergier til at øge antallet af followers på sociale medier.
Mens visse metoder kræver mere indsats end andre, har de seneste år vist, at det ofte er værdifuldt at forsøge at tiltrække flere followers.
Dette kan opnås ved at øge frekvensen af opslag eller gøre brug af influencer marketing, for eksempel.
Brug af influencer marketing:
Influencer marketing er en effektiv metode til at tiltrække seere og øge din virksomheds brand awareness. Influencer marketing har de seneste par år vist sig, at opnå resultater, som er bedre end direkte reklameindlæg fra brands.
Årsagen til dette skyldes, at forbrugerne finder influencer-promoverede indlæg mere troværdige og ægte.
Det forventes at brugen af influencer marketing vil forblive en populære metode.
Det er også muligt at tilkøbe sig til flere followers, men metoden anses ikke for at være en fordel i længden.
Årsagen til dette er, at købte followers er tilfældige profilerne uden tilknytning til virksomheden, eller målgruppen, som ikke nødvendigvis har nogen relevans eller interesse for indholdet, eller virksomheden.
Hvorfor er followers vigtige?
Det er vigtigt at have followers, da dette indebærer, at du har en bred rækkevidde og derved når ud til mange mennesker.
En større følgerskare muliggør spredning af dine budskaber til en bredere målgruppe, hvilket giver dig mulighed for at påvirke og engagere med en større gruppe.
Desuden vil en større følgereskare give anledning for at modtage feedback fra et stort antal mennesker, hvilket kan være afgørende for at forfine og forbedre dine budskaber.