Revolutionerende nyhed på LinkedIn

LinkedIn er i modsætning til mange andre sociale medier som Facebook og Instagram et professionelt medie. Netop det faktum er en stor del af forklaringen på, hvorfor din virksomhed bør bruge energi og ressourcer herpå. 

 

LinkedIn har netop annonceret deres nyeste funktion, LinkedIn Product Pages. Produktsiden kan benyttes som værktøj, til at gøre opmærksom på og forbinde din virksomheds produkter til verdens største professionelle samfund. 

 

Markedsfør din virksomhed på verdens største professionelle netværk 

Det er vigtigere end nogensinde før at have en god digital tilstedeværelse. Med den nye funktion på LinkedIn, kan du klæde dine kunder og potentielle kunder med den indsigt, de har brug for, for at træffe købsbeslutninger. 

 

LinkedIn’s nye produktside, er en dedikeret fane på din virksomhedsprofil, der giver mulighed for at markedsføre og salgsfremme din virksomheds produkter og for at øge eksponeringer for et relevant publikum bestående af mere end 722 millioner af forretningsfolk. 

 

Som du i forvejen ved, er en af de vigtigste redskaber i markedsføring, målretning mod det rette publikum. Dette giver produktsiden dig mulighed for, med følgende parametre du kan målrette efter:

  • Køn og alder 
  • Stillingsbetegnelser og færdigheder
  • Geografisk placering 
  • Virksomheder 
  • Grupper 

Med definering af din målgruppe, vil dine produkter nå ud til det mest relevante publikum blandt det enorme netværk af fagfolk på LinkedIn. 

 

Hvad kan den nye funktion? 

På den nye produktside som er tilknyttet din virksomhedsprofil, kan virksomhedens produkter eller ydelser brandes via anbefalinger og ratings af eksisterende kunder. Anbefalinger på LinkedIn er meget værdifulde. 

 

Ikke bare indikerer de, at din virksomhed har kunder, der er tilfredse – de giver også gratis markedsføring. Den person der anbefaler dine produkter, eksponerer sit eget netværk for din virksomhedsprofil, idet personen anmelder eller rater dig på din produktside. 

 

Heraf kan du skabe et professionelt netværk omkring de produkter du udbyder, og potentielle kunder kan opnå indsigt i hvilke værdier dine kunder tillægger netop dine produkter. Dine eksisterende kunder hjælper med at øge bevidstheden om dine løsninger, genere mere kvalificerede leads og i sidste ende udvide din forretning. 

 

Sørg for tilpasse dine call-to-actions knapper når du opretter din produktside, og udvælg dem der skaber værdi for din virksomhed. Der findes på nuværende tidspunkt seks muligheder for call-to-actions:

  1. Hent nu
  2. Kom i gang 
  3. Anmod om demo 
  4. Prøv nu 
  5. Kontakt os 
  6. Lær mere 

Ydermere, kan du med din nye LinkedIn produktside, fremhæve de kunder der er mest værdifulde for dig. Hvilke profiler du vælger at fremhæve, skal gerne afspejle din ønskede målgruppe, som potentielle kunder kan identificere sig selv i.  

 

Har du brug for hjælp til LinkedIn Product Pages? 

Zangenberg & Partners tilbyder rådgivning til LinkedIn Product Pages opsætning, tilpasning og optimering. Ring til os på 7020 4838 eller send os en mail for at høre mere!