Spind guld på Black Friday

 

Er du klar til Black Friday?

Driver du en forretning, så er du sandsynligvis, som de mange andre virksomheder, i gang med at klargøre den store dag– nemlig Black Friday. 

Danskerne har gennem de seneste år taget det amerikanske koncept, Black Friday, til sig, hvor den samlede omsætning har ligget på mere end 2 milliarder kroner. 

De seneste år har man på gaderne samt i butikkerne set tusindevis af mennesker, der alle ønsker at få fat i de gode tilbud. Hvad du ikke kan se, er, at der er tusindevis af mennesker, der samtidig sidder klar online for at få fat i de mange tilbud. 

Black Friday er derfor en god mulighed, hvis man som virksomhed har til hensigt at øge omsætningen.

Vær et skridt foran dine konkurrenter 

Der er mange andre virksomheder end din, som har bemærket Black Fridays store succes, hvorfor det er centralt at være mere konkurrencedygtig. Så hvorfor ikke sikre, at netop din virksomheds tilbud bliver set af flest mulige potentielle kunder? 

For at blive set af potentielle kunder er det vigtigt, at du vælger de rigtige søgeord til dine annoncer. Er du fx en smykkeforhandler, kan du benytte søgeord som ”smykker Black Friday”, ”Guldarmbånd Black Friday” for at dine annoncer vises, når forbrugere søge efter disse udtryk eller relevante varianter. 

Derudover er det centralt, at dine søgeord samt annoncer leder ind til de rigtige landingssider, idet forbrugerne er tilbøjelige til at forlade din side, hvis der ikke er sammenhæng mellem disse.

Remarketing indsatser er særlig effektive til at komme i kontakt med forbrugere, der tidligere har vist interesse for dit website samt produkter eller ydelser.

Denne indsats kan være særlig effektiv for din virksomhed i forbindelse med Black Friday, da forbrugere ofte er mere villige til at købe produkter og ydelser denne dag. Du kan derfor minde dine kunder om at fortsætte sin kunderejse dér, hvor kunden tidligere slap. 

Har du brug for hjælp til ovenstående? Så er vi hos Zangenberg & Partners altid klar til at hjælpe dig. Kontakt os per mail eller ring på 7020 4838!

Er du klædt på til den store dag?

Vi giver dig 8 råd, som er med til at klæde dig og din virksomhed bedst muligt på til Black Friday. 

  • Undersøg om din server kan holde trafikken på dagen. Du kan evt. tage fat i din hostingleverandør for at undersøge stabiliteten på serveren.
  • Har du styr på dine produkters DB, så du ikke risikerer at miste penge på dine varer?
  • Har du overvejet kun at have rabat på varer, som du gerne vil af med, som fx restpartier?
  • Du kan med fordel lave organiske opslag på Facebook, på selve dagen.
  • Genbrug siden fra sidste år uden at ændre URL. Det gør, at ancienniteten fra Google overføres og ikke starter på ny.
  • Hvis du bruger e-mail marketing så overvej, om du skal sende e-mails ud nogle uger før, eller lige op til dagen. På selve dagen kan du udsende 5-7 e-mails.
  • Tjek, at din Facebook pixel er sat korrekt op. Det er ærgerligt, hvis dit remarketing flow ikke virker.
  • Er dine annoncer på Google blevet opdateret? Du kan med fordel gøre brug af promotion udvidelsen.

Få en second opinion af din digitale marketing strategi.

Vi, hos Zangenberg & Partners, er klar til Black Friday, og vil stiller gerne eksperter til rådighed til at hjælpe dig og skabe de bedst mulige resultater – Ring til os på 7020 4838 eller Skriv til os!

 

Skriv til Nicolas

Har du brug for et tilbud? Vil du lære os bedre at kende? Udfyld formularen og bliv ringet op!






  • Luk menu ✘