Hvad er Smart Bidding?
Smart Bidding er en af Googles tilbud til virksomheder, der bruges til at automatisere budprocessen på Google Ads. Smart Bidding refererer til budstrategier, der anvender Google AI til at optimere konverteringer eller konverteringsværdi i hver enkelt auktion.
Automatiseret budprocess
Smart Bidding involverer maskinlæringsalgoritmer, der træner på en stor mængde data for at lave mere præcise forudsigelser om, hvordan forskellige budbeløb vil påvirke konverteringer.
Dette er en opgave, der ville være umulig for en enkelt person eller et hold af mennesker at udføre, hvilket gør det til et attraktivt værktøj for virksomheder.
Googles Smart Bidding er en fantastisk måde at automatisere budprocessen på, samtidig med at der stadig opretholdes en vis grad af kontrol.
Smart Bidding strategier
Eksempler på Smart Bidding strategier inkluderer: mål CPA, mål ROAS, maksimer konverteringer og maksimer konverteringsværdi.
Strategien, maksimer konverteringer, sigter mod at maksimere konverteringsværdien fra dit budget, hvilket kan ofre ROAS, men er en god mulighed, hvis du blot ønsker at øge volumen.
Hvis du ønsker det, kan du bruge en mål-CPA.
Denne strategi kræver kun fem konverteringer om måneden, hvilket gør den ideel for mindre konti. Google vil foretage budjusteringer for at forsøge at matche dine indtægts- eller konverteringsmål.
Maksimer konverteringsværdi opretholder din mål-CPA (beløbet, du betaler for hver konvertering).
Google vil indstille bud baseret på sandsynligheden for konvertering. Denne mulighed forsøger at opnå et større antal konverteringer samtidig med at undgå at betale for ikke rentable klik.
Fordelene ved Smart Bidding
Google's Smart Bidding giver brugerne mulighed for at sætte præstationsmål og tilpasse indstillingerne til unikke forretningsmål.
Dette kombineres med rapporteringsværktøjer, der giver dig indsigt i budpræstationer og hjælper dig med at løse eventuelle problemer med kampagner.
Derudover giver brugen af Smart Bidding dig mulighed for at udnytte signaler, som er identificerbare attributter om en bruger, som kan omfatte detaljer om enhed og placering.
Du kan derefter indstille f.eks. enhedsspecifikke præstationsmål, hvilket hjælper dig med at målrette din ønskede målgruppe.
Data indsamlet fra signaler kan hjælpe dig med at reducere spildte udgifter på dine kampagner og identificere profitable muligheder, såsom at målrette mod et specifikt område, hvor du ved, at dine produkter er populære.
Smart Bidding kan spare dig for tiden ved manuel budgivning, hvilket giver dig mulighed for at opsætte og glemme kampagner samtidig med at algoritmen håndterer budgivningen for dig.
Google har adgang til en enorm mængde data, der bruges til maskinlæring, hvilket gør det til et godt udgangspunkt for mindre virksomheder med mangel på kampagnedata.