NGO marketing skaber bevægelse i donationer

 

Nogen tror ikke, at investering i marketingstrategier er nødvendigt for NGO’er, men det er fordelagtigt for NGO’er at markedsføre sig selv.
NGO’er bruger marketing til at hjælpe med vækst, finansiering og velstand.
En gennemgang af de grundlæggende vilkår, vil hjælpe med at forbedre marketingindsatsen og de langsigtede strategiske mål.

Hos Zangenberg & Partners har vi udarbejdet et Whitepaper om marketing for NGO’er, der vil give en mere uddybende forklaring på, hvordan NGO’er, ved hjælp af en række marketingstrategier, kan vækste og opnå flere donationer uden at bruge en betydelig sum penge.

Du kan finde vores Whitepaper her: https://zangenberg-partners.dk/marketing-der-skaber-vaekst-i-donationer-hos-ngoer/

Hvordan skal NGO'en markedsføres?

For at kunne markedsføre en NGO skal man have styr på sin strategi. Uanset om formålet er at få flere donationer, rekruttere frivillige eller sprede budskabet, er det essentielt at udarbejde en grundig marketingplan.

En marketingplan er et dokument, der beskriver ins og outs af NGO’ens marketingstrategi for en specifik begivenhed eller kampagne.

Nogle NGO’er foretrækker at udarbejde marketingplanen i begyndelsen af regnskabsåret, og nogle opretter den efterhånden som individuelle kampagner dukker op.

Vigtigst af alt, så er det helt grundlæggende for NGO’ers succes at oprette en marketingplan.

Fokusér på at øge rækkevidden og fællesskabsbevidstheden

Marketing hjælper NGO’er med at sprede deres budskab og invitere tilhængere til at støtte deres sag, deltage i begivenheder og være frivillige.

Det giver også mulighed for at nå ud til folk, der potentielt kunne være interesserede i NGO’en sag, men endnu ikke har hørt om den.

Dette betyder, at markedsføringsaktiviteterne, især på NGO’en website og de sociale mediekanaler, bør planlægges grundigt.

Dette giver de bedste forudsætninger for at etablere NGO’en som en legitim organisation.

Det øgede engagement fra nuværende støtter og interessen fra nye støtter kan hjælpe NGO’er med at få flere donationer ind.

Når NGO’er opnår flere indtægter at arbejde med, øges NGO’ens kapacitet til at udføre dens mission.

Giv vigtige oplysninger, afklaring og organisering til teamet

En NGO-marketingplan kræver, at man gennemtænker marketingmål, kommunikationsbehov, brand, budget, marketingkanaler og de roller teammedlemmerne spiller i marketingstrategien.

Fastlæggelse af hver af disse kommenter kan give en værdifuld afklaring og indsigt for teamet, mens NGO’en forbereder sig til en specifik fundraiser eller generelt markedsføringsfremstød.

Dette betyder, at god marketing skal give NGO’en mulighed for at:

  • Tage et kritisk blik på marketingstyrker- og svagheder
  • Evaluere fremskridt mod de nuværende mål
  • Sætte nye mål baseret på fremskridtene
  • Tydeliggøre og hjælpe NGO’en med at skabe forbindelse til målgruppen

At gennemtænke marketingstrategien giver også mulighed for at evaluere NGO’ens status i dens sektor.

I løbet at forsknings- og planlægningsfasen er NGO’er i stand til at evaluere deres position sammenlignet med lignende organisationer.

NGO’er bør stille sig selv følgende spørgsmål, mens de planlægger:

  • Hvordan kan NGO’en hjælpe samfundet, som ikke er muligt for andre organisationer?
  • Hvordan kan NGO’en differentiere sig fra konkurrenterne?
  • Hvordan kan marketing hjælpe med at adskille NGO’en fra konkurrenterne?

At oprette en marketingplan er gavnlig for NGO’ens specifikke marketingkampagner og kan også hjælpe organisationen med at evaluere den pågældende NGO og vurdere områder, hvor man differentiere sig fra konkurrenterne.

Nu forstår du vigtigheden af, hvorfor NGO’er skal oprette en marketingplan.

Zangenberg & Partners har udarbejdet et Whitepaper, der giver dig en guide til, hvordan NGO’er kan få succes med marketing. Du kan downloade vores Whitepaper her: https://zangenberg-partners.dk/marketing-der-skaber-vaekst-i-donationer-hos-ngoer/

Skal I have hjælp til NGO-marketing?

Vi håber, at dette blogindlæg om NGO-marketing har givet dig en bedre forståelse for, hvordan din NGO skal markedsføre sig.

Zangenberg & Partners har mere end 20 års erfaring, og er eksperter inden for digital marketing, og vi står klar til at hjælpe dig. Vi har skabt mærkbare resultater for flere NGO’er.

Vi kan blandt andet hjælpe dig med at ansøge om 10.000$ til månedlig annoncering.

Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os, så vi sammen kan få skabt det rette fundament for din NGO’s fremtidige marketingstrategi.

Nicolas Zangenberg

Tlf.: 7020 4838
Mail: nicolas@zangenberg-partners.dk

Skriv til Nicolas

Har du brug for et tilbud? Vil du lære os bedre at kende? Udfyld formularen og bliv ringet op!






  • Luk menu ✘