Mangler du en god marketingbog?

 

Leder du efter en god marketingbog til at forbedre dine marketingevner?
Vi præsenterer dig her for vores top 5 bøger for marketingfolk.
Marketing er uden tvivl tidskrævende. Men uanset hvor travlt vi kan have som marketingfolk, er det uklogt at tilsidesætte vigtigheden af kontinuerlig læring.
Selv de mest talentfulde marketingfolk stoler ikke på deres naturlige intuition, men derimod velarbejdede teknikker og processer, der får marketing til at fungere.
Der findes utallige marketingbøger på markedet, men det er bestem ikke dem alle der er værd at bruge dyrebar tid på.
Derfor har vi sammensat en liste over vores top 5 marketingbøger.
Mens nogle er nye med opdateret information, nogle ældre klassikere, tilbyder de alle tidløs indsigt om psykologi og menneskelig adfærd.
Udvælg en hvilken som helst af bøgerne fra listen, og lær af vores tids bedste marketingeksperter, så du kan udvikle en bedre marketingsstrategi og udføre succesfulde marketingkampagner.

Markedsføring: Teori & praksis

Det er umuligt at lave en top liste af marketingbøger uden at inkludere Jens Graff’s ’Markedsføring: Teori og praksis’. Bogen har en praktisk tilgang til at udføre en marketingplan.

Markedsføring: Teori og praksis er en grundlæggende indføring i centrale begreber, modeller og teorier inden for markedsføring. Digital markedsføring, sociale medier og digitalisering ses som en integreret del af markedsføringsaktiviteterne.
Bogen er struktureret som en traditionel markedsføringsplan. Det giver et naturligt flow, som letter forståelsen af indholdet. Bogen har fokus på det indlæringsmæssige og den konkrete brug af teorien i praksis.
Bogens forfattere er undervisere, forskere, praktikere og Nicolas Zangenberg selv, der alle har et skarpt blik for markedsføringspraksis – Hvordan man i praksis kan arbejde med fagets teorier og modeller.

Jytte fra marketing er desværre gået for i dag

Denne bog af Morten Münster udfordrer marketingfolk og giver et wake-up-call til os alle. Bogen handler om hvordan menneskers adfærd er i den virkelige verden og at de ikke nødvendigvis agere på den måde bygger vores strategier til.

I ’Jytte fra marketing er gået for i dag’ omsætter Morten Münster 40 års forskning i menneskers adfærd til en lettilgængelig metode i fire trin.
Faktisk modarbejder vi menneskets biologi og psykologi, når vi insisterer på, at gode argumenter, brændende platforme, klassisk change management, pjecer, kampagner og fællesmøder er vejen frem.
Bogen giver en håndsrækning til alle ledere og medarbejdere, der leder efter alternativer til de gængse virkemidler. Med viden fra denne bog, kan du bruge adfærdsdesign til at skabe forandringer.

Hacking Growth

Growth Hacking er et udtryk opfundet af bogens forfatter Sean Ellis. Ifølge ham er den mest korrekte definition: eksperimentorienteret marketing.
Målet er at finde muligheder, der sigter mod hurtige resultater for virksomhedens vækst.

Hacking Growth giver online virksomhedsejere en plan for at tage deres virksomhed til næste niveau. Sean Ellis og Morgan Brown giver dig som læser en trin-for-trin guide gennem en dynamisk og uendeligt gentagelig proces, der vil sætte gang i vækst og forvandle enhver forretning til en levende, voksende virksomhed, der vrimler med loyale kunder.

Jytte vender tilbage

Morten Münster gør det igen. Han er genial til at formulere sig og se udover den almene marketingstrateg.
’Jytte vender tilbage’ er en opfølgning til ’Jytte fra marketing er desværre gået for i dag’.

I sædvandling humoristisk skrivestil leverer han ’Jytte vender tilbage’ en praktisk guide til at lykkes med at skabe forandringer. Bogen henvender sig til alle, der arbejder med forandringer på alle niveauer i en organisation.
Uanset om den organisation er en kommune, en virksomhed eller et parforhold.
En af bogens centrale pointer er, at de fleste organisationer lider af forstoppelse. Der ryger en masse ind, men der kommer ikke særlig meget ud.
Proppet med hverdagseksempler sætter han fingeren på ømme punkter, vi alle kan relatere os til i såvel arbejds- som hjemmesituationer, når det handler om forandring.

Start med hvorfor

Den sidste favorit marketingbog på vores liste er ’Start med hvorfor’ af Simon Sinek.
Det er ikke altid til at vide, hvor inspiration kommer fra og hvornår den dukker op. Man kan som menneske gøre sig bedste for at inspirere og motivere andre til at gøre sit bedste, ved selv at gøre sit ypperste.
Denne bog har gået sin sejrsgang verden rundt med sin friske og innovative tilgang til lederfilosofi; og hvad der skal til for at inspirere andre.

Hvorfor er nogle mennesker og virksomheder mere innovative, banebrydende og succecfulde end andre? Og hvordan kan det være, at de er i stand til at gentage succesen igen og igen?
Fordi i business drejer det sig ikke om hvad du gør, det vigtige er hvorfor du gør det.
Denne bog er gennemført. Velovervejet, letlæselig og inspirerende.
Uden tvivl er information alig magt. Teknisk set, dets mere du lærer om marketing, dets mere positionerer du din virksomhed for succes.
Alle bøgerne på denne liste er en uvurderlig tilføjelse til dine marketingfærdigheder, men i sidste ende handler det om udførelse.
På et tidspunkt er du nødt til at omsætte denne læring i praksis og udføre dine tanker og ideer.

Leder du efter marketing eller branding til din virksomhed?

Vi hos Zangenberg & Partners er eksperter indenfor digital marketing og har mere end 20 års erfaring. Ring til os på 7020 4838 eller send os en mail for at høre mere!

Nicolas
Zangenberg

CEO / Partner

Skriv til Nicolas

Har du brug for et tilbud? Vil du lære os bedre at kende? Udfyld formularen og bliv ringet op!