Købsparate brugere aktiveres med Google Ads

 

Markedsføring på Google Ads adskiller sig fra andre annonceringsplatforme i kapaciteten af viden om brugere. Derfor identificeres Google Ads som verdens mest effektive reklamesøjle.

Google Ads giver dig fordele i din online annoncering idet, at du får muligheden for at vise dine annoncer til de rigtige personer, på det rigtige sted, og på det rigtige tidspunkt.

Læs med i artiklen hvor vi præsenterer dig for 6 fordele ved Google Ads som annonceringsplatform. ‘

1. Google Ads vs. SEO

Både Google Ads og SEO er markedsføringsstrategier for søgemaskiner, som genererer trafik og leads. En af de mest bemærkelsesværdige fordele ved Google Ads er, at det fungerer hurtigere end SEO-optimering. Platformen er mere gennemsigtig, og du ved præcis, hvad der sker med annoncerne.

En veloptimeret Google Ads-kampagne kan fremfor SEO-optimering arbejde hurtigere i duellen om førstepladsen i søgninger. Følgende er nogle af årsagerne til, at processen er hurtigere og mere effektivt:

  • Du kan fokusere på flere nøglesøgeord ad gangen
  • Du kan slå kampagnen til og fra, når du har lyst
  • Annoncer, der vises øverst på siden, får øjeblikkelig synlighed

Annoncer giver dig øjeblikkelig synlighed til en øjeblikkelig pris. Hvorimod SEO giver dig langsigtet succes afhængigt af den indsats, du lægger i kvaliteten af dit indhold.

Hvis det stod til os, skal du både benytte Google Ads og SEO i din digitale markedsføringsstrategi.

2. Brand awareness

Ud over at øge trafik, klik og konverteringer er Google Ads også en effektiv strategi til at skabe brand awareness. Søgeannoncer øger i gennemsnit 6,6% af opmærksomheden på et brand.

Din SEO-rangering afhænger bl.a. af antallet af dit brands søgninger og dets variationer. Det er en anden grund til, at du skal sigte mod at øge brand awareness gennem søgning samt displayannoncer på Google Ads.

3. Reconnect med tidligere besøgende af dit website

Med Google Ads kan du opretholde forbindelse til dine tidligere besøgende. Her kommer Display-Remarketing- og RLSA-kampagner ind i billedet.

  • Remarketing på displaykampagner:

Remarketing på displaykampagner hjælper annoncører med at målrette besøgende ved hjælp af bannerbilleder.

Antag, at du driver en rejsevirksomhed, og en besøgende leder efter Thailand-rejsepakker. Men af en eller anden grund beslutter han at rejse uden køb. Her kan du oprette en remarketingliste og målrette efter folk som denne person.

Samtidig kan du oprette suppression lists. Disse sikrer, at du målretter mod nye leads og ikke viser annoncer for dem, der allerede har konverteret.

  • Remarketing på søgenetværket

RLSA står for Remarketing Lists for Search Ads. Dette er et værktøj, der giver annoncører mulighed for at skræddersy søgekampagner baseret på, om en bruger tidligere har besøgt deres website og efter hvilke undersider brugeren har set.

Med RLSA’er kan du skræddersy dine søgekampagner til at målrette mod mere kvalificerede og værdifulde brugere, der allerede er opmærksom på din virksomhed. Når de udnyttes effektivt, kan RLSA’er resultere i mere effektiv udnyttelse af annonceudgifter, bedre konverteringsfrekvenser og i sidste ende skabe bedre ROI.

4. Mål din præstation

Det kan være udfordrende at måle resultatet af traditionelle reklamer som aviser, radio, tv, brochurer osv. Ydermere er de dyrere end kampagner i Google Ads og du har ikke samme kontrol over budget og udgifter.

Google Ads fortæller dig præcis, hvordan din kampagne klarer sig og hvilkre resultater der skabes. Med Google Ads kampagner vil du have indsigt i:

  • Hvem der klikker på din annonce
  • Hvor mange leads der genereres
  • Hvor meget trafik til dit website der kommer fra Google Ads
  • Hvilke søgeord der generer mest trafik og flest leads
  • Hvor meget det koster dig at indhente leads

Indsigten i din performance, vil hjælpe dig til at forstå, hvad der fungerer, og hvad der ikke gør. Ved hjælp af disse oplysninger kan du tilpasse dine kampagner, indtil du opnår optimale resultater.

5. Udforsk med hjælp fra dine annoncer

Der findes rigtig meget viden at udforske, hvis du linker din Google Ads-konto til din Google Analytics. Google Ads er en fantastisk platform, men det den ikke fortæller dig er, hvad folk gør, når de har klikket på annoncerne.

Google Analytics kan hjælpe dig med at forstå:

  • Hvor længe en besøgende har opholdt sig på dit website
  • Hvor mange og hvilke undersider brugeren har besøgt
  • Afvisningsprocenten på din destinationsside
  • Detaljer om besøgende og tilbagevendende besøgende mm.

Ved at forbinde de to platforme vil du opnå en langt større indsigt og måle den komplette ydeevne for dine Google-annoncer. Her kan du sætte de søgeord, kampagner og annoncer, der ikke fungerer, på pause og prøve forskellige variationer for at øge dine resultater.

6. Hold øje med konkurrenterne

Du har måske allerede opdaget, at dine konkurrenter er meget synlige, når man søger efter din virksomheds typer af produkter eller ydelser i Google.

I Google Ads kan du helt gratis, skabe et overblik over, hvad dine konkurrenter gør, for at promoverer deres forretning. Google Ads kan indhente information om dine konkurrenter og præsentere det for dig i en auktionsrapport. Rapporten kan give dig et billede af:

  • Hvem er dine konkurrenter?
  • Hvordan din virksomhed ligger i forhold til konkurrenterne
  • Hvad dine konkurrenter fokuserer på i deres annoncering

Det gennemsigtige system i Google Ads hjælper dig med at gøre dette. Grib de muligheder, der kommer din vej, og skil dig ud fra konkurrenterne.

Med Google Ads får du et unikt marketingværktøj og har mulighed for at:

  • Opnå værdifuld viden om dine kunders købsvaner
  • At have fuld kontrol over hvor mange penge du vil benytte og hvordan du fordeler dem
  • Skræddersy dine kampagner med udgangspunkt i historik og data fra dine annoncer

Vil du have hjælp til din Google Ads?

Vi hos Zangenberg & Partners er Google Ads certificerede og har mere en 20 års erfaring inden for faget. Zangenberg & Partners tilbyder rådgivning til Google Ads, opsætning, tilpasning og optimering. Ring til os på 7020 4838 eller send os en mail for at høre mere!

Nicolas
Zangenberg

CEO / Partner

Skriv til Nicolas

Har du brug for et tilbud? Vil du lære os bedre at kende? Udfyld formularen og bliv ringet op!