Marketingordbog
Forståelsen af marketingbegreber og behovet for en marketingordbog er mere afgørende end nogensinde før.
Her i denne ordliste og marketingordbog vil du finde en omhyggelig og opdateret præsentation af de mest centrale og brugte begreber inden for markedsføring, forklaret på en klar og letforståelig måde.
Om du er virksomhedsejer, marketingansvarlig, konsulent eller studerende, er det vigtigt at forstå forskellen mellem f.eks. SEO og SEM, have kendskab til begreber som content marketing og konverteringsrate og vide hvornår man skal anvende hvad.
Denne side er som en dynamisk marketing leksikon - et sted du kan besøge igen og igen.
Digital marketing er en branche, der altid er i udvikling.
Ny viden, tendenser, indsigter og teknologier dukker konstant op sammen med en række fagudtryk og forkortelser, som hurtigt kan virke forvirrende.
Formålet med denne markedsføringswiki er at simplificere det kompleks og give dig en solid base til at bevæge dig rund i terrænet.
Vi hos Zangenberg & Partners stræber efter at samle og forklare de mest almindelige marketingudtryk på ét sted for at gøre marketing mere tilnærmeligt og letforståeligt.
Vi tror på vigtigheden af at have solid viden som fundament for effektiv markedsføring og har derfor samlet alt det nødvendige ét sted uden unødigt fyld eller indforstået sprogbrug. Vores viden bygger på 25 års ekspertise fra branchen.
Marketingordbogens populære ord kan bl. a. være:
Business to business (B2B)
Business to government (B2G)
Blue ocean strategy
Internationalisering